Avui he vist dos vídeos, “Dos formas de docencia” de Penso Wilma amb la UB i un vídeo expositiu del
projecte “¿Educación 2.0?” de Carlos Morales. On els dos vídeos ens deixen
entre veure, que l’educació clàssica, la típica classe teòrica o magistral,
d’assimilar i repetir continguts, on normalment l’alumnat cau en la redundància, necessita un canvi.
Aquests dos vídeos,
el que volen és oferir-nos, la vista cap al futur amb l’Aprenentatge Basat en
Projectes, tampoc és un model exclusivament tecnològic. Es pot utilitzar a
l'aula sense la necessitat que intervinguin per res els ordinadors. Però
s'ajusta de tal manera al context tecnològic que constitueix avui un dels seus
millors exponents. És, a més, un tipus d'aprenentatge que s'acomoda
especialment a les característiques de l'aprenentatge cognitiu perquè destaca
més que l'acumulació de la informació, la transformació d'aquesta en
coneixement, i coneixement aplicable per resoldre problemes en un ambient
constructivista.
En l'aprenentatge basat en projectes els alumnes investiguen temes
i assumptes motivadors, en contextos de problemes del món real, integrant temes
com a ciència, arts, o matemàtiques. Els estudiants treballen en equips, usant
la tecnologia per accedir a la informació actual, i en alguns casos consultar
amb experts. Coordinen el temps i els calendaris de treball, desenvolupen
productes reals com a informes multimèdia i els presenten als seus professors i
a la comunitat sencera en una presentació final. Experiències concretes i
treballs manuals, es creuen amb tasques intel·lectuals més abstractes per
explorar assumptes complexos.
L'aprenentatge per projectes té
molts avantatges: Se centra en els conceptes i principis d'una disciplina,
implica als estudiants en recerques de solució de problemes i altres tasques
significatives, els permet treballar de manera autònoma per construir el seu
propi coneixement i arribar a solucions objectives i realistes.
Virtuts
Fomenta habilitats molt importants:
* Treballar en
grup
* Aprenentatge
autònom
* Planificació del
temps
* Capacitat
d’expressió oral i escrita
Resulta més motivador per als
alumnes:
* Millora
rendiments
* Major
persistència en l’estudi
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada