Aprendre
anglès tot aprenent en anglès, el projecte tracta de fer ús de la llengua
anglesa per treballar continguts d’assignatures comunes que s’imparteixen en català, i
d’acostumar els alumnes a utilitzar, de manera escrita i oral en anglès com a
eina, no com a objectiu.
Segons la metodologia AICLE (Aprenentatge Integrat de Continguts i Llengua
Estrangera), una llengua
estrangera s’aprèn, sobretot, quan es practica. El projecte no té la finalitat
d’augmentar les hores lectives de la
llengua anglesa; sinó la de familiaritzar els alumnes amb l’ús de l’anglès
sense deixar de treballar la matèria.
Els alumnes
s’incorporen voluntàriament al projecte, i continuen en el grup fins al final
dels seus estudis al centre. En l’ESO els alumnes treballen alguna de les
matèries comunes (ciències naturals, ciències socials, ciutadania...) en
anglès, sempre depenent del que pugui oferir el centre. En cada curs hi ha un
grup d’anglès amb els alumnes que hi participen.
El més
important i enriquidor d’aquest projecte, és l’experiència que s’obté amb el
programa d’intercanvi d’alumnes amb algun centre europeu prèviament acordat. On
els alumnes tenen l'oportunitat de visitar la ciutat d’acollida, i durant la
seva estada en el país d'intercanvi es realitzen visites culturals, així com
diverses activitats pedagògiques que tenen com a fil conductor alguna relació
que puguin tenir les poblacions participants. Alhora, també fan un seguit
d'activitats que tenen com a finalitat afavorir la interrelació entre els
alumnes de les dues escoles.
Per altra
banda, existeix el mateix sistema d’aprenentatge des del Departament
d’Ensenyament, amb llengua francesa, amb el programa Catalunya-Quebec. Aquí
també, els costos d’escolarització són coberts pel programa,
mentre que els costos de desplaçament i acollida de l’alumnat són a càrrec de
les famílies, que han estat seleccionades pels centres educatius.
|
Internes
|
Externes
|
Negatives
|
Debilitats
· No tot l’alumnat té el nivell suficient de la llengua estrangera, per no
perdre el fil.
· No tot el professorat té el nivell d’una llengua estrangera per poder
oferir les classes de la seva assignatura.
· Necessitat d’implicació de docents per a la bona gestió.
|
Amenaces
· No totes les famílies tenen els mateixos recursos per afrontar una
despesa econòmica extra.
· Cal acordar amb el centre europeu d’intercanvi, el nombre d’alumnes,
temps d’estada, tipus d’acollida,...
· Falta d’alumnes per engegar el projecte.
|
Positives
|
Fortaleses
· L’alumnat que participi, millorarà la seva competència lingüística.
· Reforç de la convivència, cooperació, noves amistats.
· L’escola de la vida, conèixer altres països i cultures.
|
Oportunitats
· Poder millorar possibles relacions deteriorades, professor-alumne.
· Incentivar el professorat a realitzar nous projectes.
· Conèixer altres estils educatius, i poder aprofitar-los pel centre.
|
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada